بانک مرکزی ایران، شمش طلا حراج می‌کند
نوشته شده توسط : ژورنالیست

افزایش قیمت طلا در بازار ایران در شرایطی ادامه دارد که بانک مرکزی ایران از آغاز حراج حضوری شمش طلا از شنبه هفته آینده خبر داده است.

بر اساس اعلام محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ایران، بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم در روز پنجشنبه، ۱۸ فروردین (۷ آوریل)، با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل، به ۴۵۵ هزار تومان رسید.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در بازار ایران ۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

در واکنش به افزایش قیمت طلا در بازار داخلی ایران، روابط عمومی بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای، اعلام کرده است که از روز شنبه، ۲۰ فروردین ماه، در تمام روزهای هفته به غیر از روزهای تعطیل، علاوه بر فروش سکه، فروش شمش طلا نیز به طور حراج حضوری در محل بانک کارگشایی انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از زیرمجموعه‌های بانک ملی ایران است که توزیع سکه و شمش طلا را به عهده دارد.

پاسخگویی به نیاز بازار طلا و ایجاد تعادل در معاملات، دلیل تصمیم بانک مرکزی ایران برای حراج حضوری سکه و شمش طلا اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌ها از بازارهای جهانی، در معاملات روز پنجشنبه، قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با یک دهم درصد افزایش، به یک هزار و ۴۶۰ دلار رسید و با توجه به نگرانی‌ها از تورم جهانی و نیز تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا در بازارهای جهانی و منطقه‌ای همچنان روندی صعودی داشته باشد.

در عین حال، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، نسبت به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی ایران در روزهای آینده هشدار داده، هرچند گفته است که "اقدام بانک مرکزی ایران برای حراج انواع سکه، با هدف کاهش قیمت آن در بازارهای داخلی آغاز خواهد شد."

محمد کشتی‌آرای گفته است که "بانک مرکزی ایران در نظر دارد که در دو نوبت صبح و عصر، حراج انواع سکه را در بازار آغاز کند، اما تا آن زمان که احتمالا ابتدای هفته آینده خواهد بود، قیمت‌ها روندی صعودی خواهند داشت."




:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: